20 éves lett a Rewaco
1990: A Rewaco GmbH alapítása 1990. 11. 26-án, Untereschbach-ban (Németország).
1991. januárban gőrdült le az első Rewaco trike, a HS1. A HS1 alapvetően különbözött az akkori trike-konstrukcióktól. Néhányan építettek hasonlót, de ez másképp nézett ki, mint a konkurencia. Például az új gyártó, a fiatal, feltörekvő Rewaco. Innovatív és konstruktív motorokat hoztak a piacra. Emlékezetes volt például, -amit abban az időben a vetélytársak kinevettek- a könnyűszerkezetes csővázrendszer alkalmazása. A középre helyezett váltókar is kisebb forradalom volt. Az integrált fékrendszer először került használatra, és 1999-től standardként lett bevezetve az EU-müszaki engedélyeztetésben, és ez először lett része a sorozatban gyártott trike-nak.
1992: A HS1 család továbbfejlődik.
Az első trike három üléssel, amely az ülések komfortvesztesége nélkül általánosan engedélyezett lett.
1993: Piacra kerül a HS2.
A HS2 széria volt az első egybeépített csomagterű motor.
1994: A HS3 széria saját küllemmel jön.
Ez az első széria-trike, ami az üzemből már 1,8 literes motorral jött ki.
1995: Minden modell kézzel működtetett féket, automata-kupplungot, és elektropneumatikus váltót (EPS) kap.
1996: Elkezdődik a HS4 széria gyártása.
Átdolgozott csővázkerettel, és modernizált karosszériával a mai napig a legnagyobb példányszámban eladott trike.
1997: A HS1 széria leállítása. Az utód a HS5.
Az új HS5 széria alapja a HS4 felfüggesztése. Ez azonban az év folyamán folyamatos problémákhoz vezetett. A HS5 kereskedelmi név, ami a típusengedélyben HS4, az alkatrész-megrendeléseknél mindig alapkérdés marad: zárt karosszéria, vagy egyedi sárvédők?
1998: Az ABE a HS szériához megérkezett.
Mint az első trike-gyártó, a Rewaco megkapta a háromkerekű gépjárművekre az általános forgalombahelyezési engedélyt. A trike-ok ettől kezdve minden további műszaki vizsgálat, és egyedi engedélyezés nélkül mint személygépjárművek a német közúti forgalomban részt vehetnek. Az ABE Nr 919-el - amely 1998.06.18-án lépett hatályba -, a Rewaco számára új korszak köszöntött be.
A Rewaco az első trike-gyártó, aki VW Type1 boxermotorral, kétkarburátoros és háromutas katalizátorral felszerelt járműveket állít elő.
1999: A Rewaco igazi áttörése!
Az első trike-gyártó Európában, a HS4/HS/5 és a HS/6 sorozat 1999.02.26-án megkapja az Szövetségi Gépjármű Hivataltól az EU-típusengedélyt. Innen kezdve egy Rewaco trike minden további vizsgálat nélkül forgalomba helyezhető az EU-tagországokban.
Az első trike-gyártó, aki az elavult VW bogár hátsó futóművet gyári új részekből építi, és 2 év garanciával szállítja.
Az első trike-gyártó, aki minden típust szabályozott 3 utas katalizátorral szállít.
Az első trike-széria, aminek V2 (S&S 88 bázisú) motorja van. A HS/6 elrajtol.
A cég átköltözése az újonnan épült gyárépületbe, a Lindlar-ba. A 200 m2-es kiállítócsarnokkal és az 1900 m2-es gyártócsarnokkal felszerelt üzemben már minden igényt kielégítően tudnak dolgozni.
2000: Az új évezred itt van. A számítógépek még működnek.
Mindenki elfoglalt volt. Még egy dologot el kellett intézni az új csarnokban: jót kellett alkotniuk.
Az első trike a VW Lupo 3 literes a dízelmotorjával. Egy őrült ötlet sok erővel. De sajnos a VW nem így gondolta. A projektet a dízelmotor magas költségei miatt leállították. A HS/6 projekt a Rev-Tech V2-es motorjára állt át. Ez sajnos nem volt jó döntés.
2001: Nehéz év volt.
A Rev-Tech V2 motorjával a Rewaco-nak nem volt igazi sikere. Az első tesztmotorok jók voltak, de az első motorszéria, amit a Rev-Tech előállított, problémásak voltak. Egyik a másik után ment tönkre.
A nagy nyomás hatására a HS/6-szériát átállították az eredeti Harley Twin-Cam motorra. Kevés kivételtől eltekintve, a 2000-ben és 2001-ben gyártott trike-ok Harley motorral készültek.
2002: Jön az Euro.
Minden árat és kiadást euróra kellett átszámítani. Sok munka a kiadványoknál, és az interneten.
2003: A fejlesztések egy új középmotoros járműkoncepcióra összpontosulnak. Egy új VW boxermotor - a Rewaco által kifejlesztett befecskendezési rendszerrel ellátott motor - piaci bevezetése.
Minden HS-szériát átállítottak tárcsafékre. Ez az első trike, ami gyárilag fékrásegítővel van ellátva.
2004: Az RF1 széria bevezetése. Az elképzelés már megvan, de a sorozatgyártáshoz még sokat kell dolgozni.
Az első vízhűtéses négyhengeres soros-motoros, valamint a trike karosszériájába integrált teljesértékű csomagtartós trike elkészítése.
Egy trike sorozatban gyártott fékrásegítővel.
A HS/6 mostantól 96 köbincses motorral (majdnem 1600 cm3) és befecskendezéssel kapható.
2005: Rewaco elindítja a sorozatban gyártott RF1 GT-t. Ez a sorozat piaci bevezetése 1.6 literes Ford Focus motorral. Az RF1 GT tartozékainak és kinézetének továbbfejlesztése.
2006: A lindlari trike építők megkapják a HS széria átdolgozását. Az FX/4, FX/5, FX/6 piaci bevezetése, ami VW-boxer- és Harley-V2-motorokkal készül. Új hátsó futómű kerül bevezetésre, amit a VW Bogár használt.
2007: Az RF1 meghajtását átdolgozzák, jön a turbó változat. A Ford motoron alapuló RF1-es meghajtását a Lindlar továbbfejleszti 185 LE-re.
2008: A turbó sorozatgyártásra kerül. A Rewaco kihozza az első turbo-feltöltős motort. 185 LE, ez új sztenderdet hoz.
2009: A Rewaco felfedezi, hogy a kétkerekű motorból is lehet trike-t gyártani. Az első CT kifejlesztése, ami a Suzuki Intruder C800-ból készül. Ez az első olyan trike, amit sorozatban gyártott, EU engedélyezett motorból készítettek. Ezt követi a CT1800S, ami a Suzuki Intruder C1800-ból készült. Az új RF1 GT testvérmodell előállítása. Ez az RF1 továbbfejlesztése. A koncepció az RF1 LT 2 és 3 üléses változata. A motorsport kifejlesztése az RF1 sorozatnak, és az RF1 GTR verzió kiadása.
Ebben az évben befejeződik egy korszak a gyár életében. A Bogár motorokat és váltókat egyre nehezebb beszerezni, ezért az FX4 és FX5 sorozatgyártását befejezik. Az FX6 modellt továbbgyártják.
2010: Az RF1-LT típus sorozatgyártásra kerül.
Csúcsmodell a legnagyobb, 2300 cm³-s motorral. A Rewaco elindul 2010. 04. 27-én az első trike-kupán a Nürburgringen. Az RF1-turbo a maga 185 LE-vel most tényleg elemében van. A starnál minden RF1 modell odaállhatott, amit speciálisan erre a motorsportra fejlesztettek ki. Szeptemberre a gépjárműpark megnövekedett, jött egy új bemutatókamion (Show-truck), így a Rewaco viszonteladói a nyílt napokon be tudták mutatni a termékkínálatot.
2010. 10. 06. Az RF1 család új külsőt kapott. A vadonat új RF1-ST 'intermot'-tal készült. Ez egy 1.1 literes, 70 LE, 5 sebességes váltóval - illetve az RF1-GT szériából LT néven is ismert 1.6 literes 115 LE -, motorral rendelkezett. Természetesen sorozatban gyártott, egybeépített csomagtartóval van felszerelve. Az RF1-ST az 1.1 literes motorral 19.900€-tól kapható, ez a legkedvezőbb trike a saját osztályában. Az FX4 és az FX5 közti lyukakat ezzel bezárták. A CT1500S - ami a Suzuki C1500 alapjain nyugszik - bemutatása elindult. A CT1500S dinamikus fellépésünek és különkeges stílusunak mutatkozik. A CT1500S egy igazi látványosság. Mindennek előtt az egyszerű kezelhetősége miatt könnyű vezetni. Ezen kívül a Rewaco kiállította az Intermot-ra az RF1GT-R Club Sportot több dinamikával és féknyomással. A Rewaco bevezeti a 2011-es modell-évben az 5 éves garanciát minden RF1 modellre.
20 év után is tudnak a lindláriak a gyárból minden eddig gyártott trike modellre alkatrészt szállítani.
A Rewaco csapat nem hagyja magát eltűnni a süllyesztőben, a meglevő modelleket újítják, és a további innovációkat a trike-ikba beépítik.
Hogy csinálta ezt Harald Schmitz? Természetesen egy szuper csapattal!
A német Trike magazik cikke alapján
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rewaco 2010.12.25. 20:18:10
Rókarudi,hogy lehet veled kapcsolatba lépni?
Köszi. G
Rewaco 2011.01.12. 22:24:41
rókarudi 2011.02.13. 22:25:40
Bocs, uborkaszezon van, nem jártam erre.
Ez a saját fordításom, ide a blogra.
Ha megmondod, hova akarod felhasználni, rajtam nem múlik, az tuti.